الثلاثاء، 18 مايو 2010

التاج التانى بجد اسئلة جامدة جدا

انت مين بقى؟

انا نجلاء

بنوتة بسيطة جدا جدا

عندك كام سنه؟

23 سنة

هل انت متزوج ؟ وهل عندك اولاد؟

لالالالالالالالا

دراستك ايه؟

انا خريجة سياحة و فنادق

قسم سياحة

كم طولك...وما لونك

طولى 168 – لونى زى لون تراب مصر خمرى

هل تمارس عملا بشهادتك ام عمل حر وماهو ؟

هو مش بشهدتى بظبط يعنى لانى خريجة قسم سياحة مش فنادق

انا بشتغل دلوقتى فى شركة تمتلك مجموعة من الفنادق

و انا فى قطاع رقابة الجودة على الفنادق دى

جودة الخدمات الى بتقدم للنزلاء

ماهى مدة عملك اليوميه

8 ساعات

ماذا تفعل بوقت فراغك

يعنى مفيش حاجة محدد تليفزيون – نت – او بخرج

هل لديك هوايات....وهل تمارسها ؟

اينعم انا برسم و طبعا بمارس الهواية دى بس لما بكون متدايقة

سبحان الله الرسمة بتطلع تحفة لما برسم و انا متدايقة

و بحب اكتب بس انا كنت عملة اضراب لحد وقت قريب

هل تشعر برضا ربنا عنك

مممممممم السؤال دة صعب اوى انا طمعانة فى كرم ربنة و عفوة و بتمنى انى اقدر اوصل لدرجة احساسى برضاة عنى

هل تحب ؟...ومن بقلبك الان؟

اهااااااااااا بحب من زماااان مش دلوئتى

لو لم تجد من تحب ....فماذا ستفعل

هعمل اضراب ههههههه

عندما تكون فى موقف اتخاذ القرار..تخالف الجماعه.. ام تشرك معك الاخرين ؟

هو فى اغلب الامور انا صوتى من دماغى

هل تتعامل بواقعيه؟

فى الوقت الحالى جدا جدا

و دة لان حياتى مفيهاش الرومانسية الى تخلينى افكر بمشاعرى

ماهو الشيء الذى فعلته وندمت عليه طول عمرك

ممممم بص انا مؤمنة جدا بالمقولة الى بتقول

إن الله حليم ستار

هل تصارح غيرك بالحقيقه ؟ ام تقول له مايريد سماعه؟

بص لو هو حد يهمنى هقولوا راى و بدون تردد و بمنتهى الصراحة

و لو محدش يهمنى انا مش هقول راى فى حاجة غير لما يتطلب منى و هقولة بصراحة يعنى فى الحلتين بمنتهى الصراحة

صف انسان يمكن ان تحبه عمرك كله

ههههههه السؤال دة انا ممكن الخصة فى اسم الانسان الوحيد الى حبيتة

بس مش هينفع و علشان اجاوب على السؤال دة هكتب كتيييير اوى

متى يقسو قلبك ؟

لما بحس ان كرمتى اتهانت

هل يمكن ان تحب احد من المدونين؟

لالالالالا طبعا انا ارفض تماما الحب الى بيكون عن طريق الانترنت

وهل يمكن ان يكون شريك حياتك؟

ما انا قولت لالالالالالالالا

ماذا تعنى لك المرأة او الرجل؟

المرأة ..... الحنان

الرجل ..... الامان

اقولهالك بالبلدى كدا : المرأة هى الحلة و الراجل غطاها

فى زمن البحث عن الماده ..عن ماذا تبحث انت؟

عن الامان و الاستقرار و الحب

متى تعرف انك تحب؟

هههههه هحس

ماهى الشخصيه التى اثرت بحياتك

انا كل شخصية عرفتها اثرت فى حياتى و اتعلمت منها شئ

و على راسهم صديقى العزيز احمد

هل يوجد من تراه سعيدا فى الدنيا ولماذا

يعنى بتكون سعادة مؤقتة مش لمدة طويلة

ماهى درجة صراحتك

لحد دوقتى انا صريحة جدا جدا

وماهى المواقف التى يمكن ان تكذب فيها

يعنى على حسب مفيش حجات معينة

هل يتغير الحب بعد الزواج؟

بص انا لية راى فى الحكاية دى الحب اة بيتغير بعد الجواز بيكون اقوى

لانهم بيستحملوا سوى ضغوط الحياة و العيشة بتستحملة و هو تعبان و زهقان

و هو كمان بيشيلها انها وقفت جمبة فى الاوقات الصعبة راعت ظروفة

قدرت تهون علية حتى لو بحضن حنين مش شرط انها تقدر تحللة مشاكلة بس احساسة انها حسة بية و متفهماة دة بيزود الحب بينهم

فيما تفكر الان

عوزة اقوم اعمل شوية شربة نفسى فيها اوى

لو لم تعيش بمدينتك ؟؟ ؟فاى مدينه اخرى تفضلها

الاسكندرية

من اول من ياتى ببالك لتحكى له اسرارك؟

انا فى الغالب مش بتكلم اوى فى اى حجات تخصنى

بحس ان مش كل حاجة ممكن تتقال

من هو الد اعدائك؟

اعادئي يا ساتر يارب لالالالا الحمد لله انا مليش اعداء ممكن اكون فى ناس مش بستريحلهم بس مش اعداء

من هو صديق

انا اصحابى قليلين جدا يعنى على مدار عمرى الى فات دة كلة

هما 5 اصحاب بسو بحبهم كلهم

لو الدنيا كلها زيك....لمن تقول هذه العباره

بما ان انا بنوتة فانا هقول الكلمة دى للسيدة خديجة زوجة الرسول

لانها ساندتة فى بداية الرسالة و امنت بية و برسلتة

يا ريت كل زوجة تعمل زيها و تؤمن بقدرات زوجها و تشجعة و تكون سندة فى الدنيا

و تقف جمبة فى اوقات الشدة

ماذا تكره فى الحياه

الكدب و الغش و النفاق و الحر ههههه

ماذا تحب

بحب كل حاجة عادى يعنى

كيف تواجه مايضايقك وماذا تفعل عند المفاجآت

على حسب الموقف فى حجات بيكون ضرورى فيها المواجهه و فى حجات تانية الصمت فيها بيكون افضل علاج

لو معاك فلوس اكثر مما تتخيل...فماذا ستفعل بها

هعمل حاجة لله و هعمل مشروع يساعد الشباب

و هعمل مشروع خاص بية و قبل كل دة هطلع احج او اعمل عمرة انا و اى حد عاوز يطلع معاية

هل الفقر يصنع حبا؟؟

الانسان هو الى بيصنع الحب

وماذا لو وجد الحب فى زمن الفقر المادى؟

بتفرق هنا من شخص للتانى مش مشكلة لو انسان فقير حب بس المشكلة لو ان الانسان دة مستسلم للوضع الى هو فية ساعتها هيموت الحب لان البنت هتحس

ان الى بتحبة مش بيعمل حاجة علشانها و لا علشان يحسن من وضعة
ماهى اقسى صدمه تعرضت لها حتى وقتنا هذا؟

لما اكتشفت انى رجعت وحيدة تانى

كان رد فعلك؟

حالة من لانقطاع عن العالم الخارجى لمدة 3 سنين

هل تعلمت منها شىء؟

اكييييييييد اتعلملت ان الحياة من غيرناس بتحبة بجد متتعش

و ان الانسان مننا لما يلاقى ناس بجد بيحبوة ميسبش الحجات الصغيرة بتضيع منة الناس الى بيحبهم

هل انت على استعداد لتلقى صدمات اخرى؟؟

هههههه هو تقريبا انا نحست بس ربنا ميجبش صدمات تانى

كيف ترد على من لاتصدقه

لو حد قريب منى بقولة فى وشة انى مش مسدقاة و لو حد معلافهوش بعمل نفسى مسمعتهوش

اذا احببت انسان ما ...هل تصرح له بحبك

بعتبارى انا بنوتة فمستحيييييييل انا هروح اقولة انى بحبة لانى غلية اوى و مهما كنت بحبة مستحيل هرخص نفسى بالشكل دة

بس اكيد هيبان علية و الحدق يفهم بقى

ماذا تفعل لو لم يتجاوب معك؟

هنفضلة هههههه

هل تؤمن بالمثل القائل:انا احب فانا اعيش

ممكن يكون صح بس انا اعرف ناس كتير عيشين من غير حب

هو احنا ممكن نقول ان الحب بيضيف سعادة على الحياة

ماهى القضايا التى تشغل بالك؟

بجاحة البنات الى بقت زيادة اوى

مبقوش بيتكسفوا على دمهم ميعرفوش ان احلى حاجة فى البنت حيائها

هل تستطيع تحقيق كل احلامك؟

العبد فى التفكير و الرب فى التدبير

هل تمتلك طموحا...وماهو؟

اكيييييييد فى طموحات فى الوقت الحالى و هى تخص الشغل بتمنى انى انجح فية

و طموحات على المدى البعيد انى الاقى الزوج الصالح و اكون اسرة ناجحه

كيف ستحقق طموحك...ام سيبقى حلما فقط

ربنا يكرم ان شاء الله
ماهى علاقتك بالدنيا؟

علاقة تعارف

لو لك اختيار زمن تعيش به....فماهوذلك الزمن ؟ ولماذا

زمن الاميرات و الفرسان لانة زمن الراجل فية راجل و الست ست

هل يمكن ان ارا ك وانت غائب؟؟؟؟؟؟؟

طبعا اتفضلى عندى فى المدونة بتاعتى هتشوفينى

ماذا ترى فى نفسك مميزا عن الاخرين

الهطل بعيد عنك

من اذا اقترب منك ...هربت منه بعيدا؟

الشيطااااااااااان

من تقول له : قرب منى قرب ...ياقلبى يا متغرب

ههههههه مش هقولك

اهداء التاج ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

للاسف انا الناس الى عندى تقريبا كلهم راحلهم التاج دة بس لو لاقيت حد مرحلوش هبعتهولوا من عنية

4 التعليقات:

E73 يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أول تعلييييييق

إجاباتك حلوة قوي يا نوجى
ربنا يحققلك أحلامك

وحلو قوي الزمن اللي كان فيه الراجل راجل والست ست

دلوقتي دلوقتي الراجل بقى رست
والست بقت سجل

عجبتني برضه حتة ان الله حليم ستار
ماشي يا ستي هنعديهالك

يلا مع السلامة انا بقى

AhMeD RaDy يقول...

يا سيدى يا سيد لا بجد اجاباتك حلوة جدا جدا جدا

كالعادة لا جديد ولا مفاجات تقريبا مافيش اجابة مفاجاة ليا ايموشين بيطلع لسانه

لان تقريبااناعارفك كويس .. بس هقولك ربنا معاكى يارب وتحقيقى كل احلامك

2otety يقول...

هههههههه ايناس العسولة انا بجد مش عرفة انا اية الستات الى فضية الى اعدين ينادو بالمساواة و حقوق المراة حاجة مش ممكن ما هو لو الاتنين زى بعض كان ربنا خلقنا زى بعض فى كل شئ لاكن هو خالق لكل نوع طبيعتة ووظيفتة فى الحياة ازاى هما بقى عوزين يكونواراجل و ست فى نفس الوقت حجة تجنن بصى ما علينا انتى نورتنى بتعليقك الجميل دة

2otety يقول...

ههههههه احمد صديقى العزيز ....طبيعى جدا انك متستغربش من اجاباتى لانك تعرفنى زى ما انا ما بعرف نفسى.... و زى ما انا ما مستغربتش من اجاباتك لانى عرفاها بس بجد شكرا على تعليقك الجميل و نورتنى

إرسال تعليق